Marketinga nozīmē produktu pārdošanā

Mārketings ir tā lieta, par ko pēdējā laikā es aizvien vairāk un vairāk aizdomājos, jo kā tas var būt, ka dažādas elektronikas, apģērbu, juvelierizstrādājumu un cita veida produktu , var no katra produkta nopelnīt desmitiem vai pat simtiem reižu vairāk, kā šis produkts maksā, bet citās industrijas uzņēmumi pēc iespējas vairāk samazina cenas, lai tikai klienti pirktu no viņiem nevis no konkurentiem. Šo fenomenu, protams, nav iespējams izskaidro vienā teikumā vai pat vienā rakstā, bet, manuprāt, ka liela daļa no atbildes uz šo jautājumu sastāda tieši Mārketings, kas parāda cilvēkiem tieši cik šis viens produkts ir labāks, kā dažs labs cits produkts.

Katra kompānija mārketingu veic savādāk, kur viena cenšas izveidot visskaistāko un nostrādātāko produktu tur cita grūž milzum daudz naudas dažādās reklāmās, lai tikai nonāktu cilvēku acu priekšā un tādā veidā atgādinātu par saviem produktiem un to, kāpēc cilvēkiem tos vajadzētu iegādāties. Katra industrija, protams, ir savādāka, un pat vienā industrijā dažādas kompānijas var veikt dažādas stratēģijas un tik un tā spēj izsisties un nopelnīt miljardiem dolāru, tāpēc ir ļoti grūti atrast vienotu mārketinga formulu, kas varētu strādāt visās situācijās, bet apskatot dažādus uzņēmumus, protams var lēnām nonākt pie secinājumiem, kā tieši viņi ir sasnieguši savu statusu un kā viņi pārdod savus produktus.

Apple

Viens no spilgtākajiem piemēriem, ko runājot par mārketingu un dārgiem produktiem bieži vien piemin ir Apple elektronikas ražotājs, kas pārdod datorus, mobilos telefonus, mūzikas atskaņotājus un vēl citas ierīces, uzskrūvējot šiem produktiem milzīgas cenas, un tādā veidā nomelnot vairāk, kā jebkura cita kompānija pasaulē. Apple kompānijas veiksme noteikti nenāk no vienas vietas, un būs ļoti grūti atrast vienotu mārketinga triku visiem šī uzņēmuma produktiem, bet jau no pašiem pirmsākumiem Apple tika veidota, kā mārketinga kompānija, un tādā veidā Apple izvēlās ar savu dizainu, reklāmām un stilu, kas noteikti, ka nebija citiem uzņēmuma konkurentiem. Apple ar Stīvu Džobsu priekšgalā jau no pirmsākumiem ļoti piestrādāja pie visiem produktu dizaina elementiem, lai viņu veidotie produkti izskatītos skaisti un cilvēki tos gribētu iegādāties. Arī paskatoties uz Apple datoru mūsdienās uzreiz ir redzams, kāpēc vel joprojām daudzi cilvēki iegādājas šīs ierīces un kāpēc tās ir tik iekārotas un kāpēc Apple ir spējīgs nopelnīt tik daudz naudas no tām. Apple datori, telefonu un citas iekārtas vienkāršā vārdā ir skaisti un funkcionāli ļoti labi pielietojami. Apple jau no paša sākuma ir sapratis, ka produktu izskats ir tikpat svarīgs, kā produkta jauda, ja pat ne svarīgāks, jo, lai gan jaudīgus produktus izveidot var jebkurš, tiešām nostrādātu dizainu, un funkcionalitāti kurš katrs nespēj paveikt. Ja paskatāmies uz Apple datoru, tad viegli var redzēt, ka uzņēmuma inženieri un dizaineri ir strādājuši roku rokā, piestrādājot pie katra produkta aspekta sākot no datora gulēšanas pogas, kas mirguļo lēnām un mierīgi, tieši tā, lai izskatītos, ka dators elpo, un beidzot ar datora ventilatoru, kas ir tik kluss, ka to pat nav iespējams sadzirdēt, lai datora lietotājam radītu daudz labāku astēnisko noskaņu un netraucētu viņa domu gājienam.

Arī citas kompānijas piestrādā pie saviem produktiem, un cenšas tos izveidot pēc iesējas labākus visos to aspektos, bet reti kurš uzņēmums spēj izveidot ko patiešām revolucionāru, tādā veidā uzlabojot produktu ne tikai vizuāli, bet arī astētiski!